Sluha, ktorý Vám zabezpečí úspech v podnikaní. Poznáte ho? Využite ho!

Občas dostanem otázku typu: ako stíham  toľko práce a aktivít?
Pri ankete ktorú som robil dávnejšie sa väčšina z vás vyjadrila, že máte málo času a „nič nestíham“ 🙂 Aj preto som sa rozhodol napísať Vám o čase a o tom, ako to robím ja…


Čas je jediná spravodlivá vec na svete. Každý z nás má 24 hodín za deň, nedá sa kúpiť, ani kumulovať.
Je len na nás, ako ho využijeme.

Je viac dôvodov, prečo som zástancom online podnikania. Výhod je veľmi veľa, dnes Vám chcem priblížiť len jednu z nich…
….a o nej si povieme na konci článku.

Poďme najprv na príklad…..ako to robím ja:
Mám viac aktivít, ale každá aktivita bola spustená v inom čase.
Poznámka:
Naraz začať viacero podnikaní neodporúčam. Je to ako by ste chceli vystúpiť na dva vlaky, ktoré idú rôznymi smermi.  Samozrejme existujú zrýchľujúce procesy, napríklad keď sa veziete na svojom aute a potom sa týmto autom nalodíte na kompu….dve aktivity, ktoré vás vedú jedným smerom…ale to je už téma na iný článok.

Najdôležitejšia vec, ktorú som sa v priebehu svojho podnikateľského života naučil je: venovať sa vždy jednej aktivite naplno, neroztrieštiť svoju koncentráciu a tak sa výsledky dostavia skôr, ako keby som mal svoj čas rozdeliť medzi viacero aktivít.

Na grafe vidíte mieru energie vynaloženej jednej aktivite v závislosti od plynutia času. Tá amplitúda zvýšenej energie môže trvať roky alebo mesiace.
Pri prvom projekte som sa koncentroval na biznis 2 roky, pri inej podnikateľskej aktivite „len“ niekoľko mesiacov.

Čas a energia venovaná novému projektu

Čo znamená a čo v sebe zahŕňa zvýšená energia venovaná danému podnikaniu (aktivite)?

Nulový bod – základ, z ktorého vychádzame:
Nápad máte jasne sformulovaný, viete, čo chcete dosiahnuť. Sem by som zahrnul aj prieskum trhu, analýza konkurencie a pod. Proste východiskový bod beriem ten, že presne viete čo chcete robiť, viete, že to má perspektívu, viete ako by ste to chceli robiť a čo chcete dosiahnuť.

A teraz prichádza čas, kedy všetky ostatné aktivity musia ísť na „latentný stav“ – čiže s minimálne vynaloženou energiou udržiavate ostatné činnosti, aby ste sa mohli maximálne venovať danej problematike.

Sem patrí dokonca aj to, že si posadíte rodinu a vysvetlíte im, že istú dobu sa budete intenzívne venovať „tomu a tomu“ (vašej aktivite), a preto nebudete môcť sa toľko spolu hrať, alebo chodiť do kina tak často ako doteraz a pod.
Predídete tak hádkam, smutným pohľadom Vašich detí alebo slziam v manželkiných očiach…

A začína fáza tvorenia.
Vytvoríte svoj produkt. Ak ho máte, tak dopodrobna vypracujete svoj procesný plán, nasadíte produkt alebo službu do života, testujete, testujete a znova testujete. Analyzujete chovanie trhu, ak je to potrebné, modifikujete produkt a následne nastavíte systém, ktorý celé podnikanie udrží na úrovni, kde Vám už stačí len správnymi prostriedkami manažovať chod.
Tento proces je u každého rozdielny. Je rozdiel vyvíjať produkt, ktorý vyžaduje ťažké stroje a veľké haly, a je rozdiel ak pripravujete eshop, ktorý ponúka tovar dovezený z USA.

Výsledok je ale ten, že po istom čase (mesiace alebo roky) máte funkčné podnikanie a môžete popri ňom spustiť ďalšie.
Ak tieto kroky zopakujete niekoľkokrát, Vaše aktivity môžu vyzerať takto:

Rôzne podnikania s rôznym efektom

alebo takto:

Rôzne podnikania s rôznym efektom

Vysvetlivky:
1.-4. rôzne podnikateľské aktivity (alebo rôzne produkty jednej firmy)

Ako aj na vyššie uvedených obrázkoch vidíte, aj keď Vám niektoré z podnikaní nevyjde tak, ako ste si priali, alebo bolo odsúdené na zánik, stále sa udržíte na trhu s úspešnými aktivitami.

Je možné, že dnes Vám ešte biznis na výrobu saní vynáša, ale o rok môžete skrachovať….ak nezačnete exportovať do severných krajín, kde ešte sneh stále je.

Vyššie uvedené grafy sú vynikajúcim príkladom aj na jedno podnikanie, kde grafy 1.-4. znázorňujú nové produkty prinesené na trh.

Nemusíte hneď začať nové (a odlišné) podnikanie, ale vo svojom vlastnom úspešnom podnikaní vyviniete nový produkt a ten hodíte na trh.
Lebo ak máte stále to isté v ponuke a neinovujete, neprinášate nové produkty alebo služby, konkurencia Vás veľmi rýchlo predbehne.

Nuž, tento článok sa podaril inak, ako som pôvodne plánoval. Chcel som Vám len ukázať, ako riešim ja svoje aktivity.
Chcel som len znázorniť, že to ide, stačí k tomu mať SYSTÉM.

Systém je Váš sluha.
Systém je najspoľahlivejší zamestnanec Vašej firmy.
Podnikanie bez systému je len ďalšie pracovné miesto!

Aké je Vaše podnikanie? Zamyslite sa.
Ak prestanete robiť na nejaký čas (týždeň, mesiac, pol roka), zrúti sa Vám celý biznis? Musíte koleso znova roztočiť, alebo sa točí samo, len doňho treba trochu „drgnúť“ ?

Systém je to, ak ste raz rozkrútili koleso a potom doňho len občas šťuchnete.

Pri rozkrútení kolesa musíte vynaložiť veľkú energiu. Ale jemné a pravidelné „sotenie“ do kolesa za chodu Vám stačí na to, aby sa Vaše funkčné a úspešné podnikanie udržalo na požadovanej úrovni úspechu. Toto je systém!

Vytvárajte systémy a nikdy viac už nebudete mať problém s platením účtov alebo zdolávaním hospodárskych kríz!

Čo si o tom myslíte Vy? Je možné do Vašich aktivít zaviesť systém? Alebo ho už máte?

P.S. Ak tento článok môže pomôcť v napredovaní aj vašim priateľom podeľte sa o neho zdieľaním a podporte ho lajkom.

S úctou Martin

Stiahni si rýchlokurz a e-book ZDARMA:

Zákony úspechu v online podnikaní

úspech a podnikanie cez internet
Pasívny príjem

Rýchlokurz - Ako nevyhodiť von oknom 95% z Vašich online príjmov (23-dňový kurz e-mailom - pomoc pre Vašu úspešnú webstránku) 

Ihneď po registrácii získate aj eBook - Zákony úspechu v online podnikaní (zákony ktoré by ste mali dodržať pre dosiahnutie úspechu v online biznise)

Momentálne nie je možné stiahnuť rýchlokurz a ebook.

Komentáre