Ako na E-shop

Elektronický obchod je ako obchodný dom, alebo ako kamenná predajňa, do ktorej prichádzajú návštevníci kúpiť. Stránka je pripravená pre hotových zákazníkov, pre ľudí, ktorí sa rozhodli
kúpiť daný produkt, možno sa len potrebujú popozerať, v ktorom obchode nakúpia lacnejšie.

Ako to funguje?
Ak ja hľadám tranzistor alebo minirádio, budem vyhľadávať cielene obchody, alebo E-shopy, kde takýto tranzistor predávajú a budem porovnávať funkcie, dizajn a cenu. To znamená, že ja už viem, čo chcem a idem to kúpiť.

E-shop na internete môže obsahovať prvky imidžovej stránky:
– profil spoločnosti
– kontaktné údaje
– lákavý dizajn s veľa obrázkami. (grafika predáva!)

Odporúčam, aby eshop prebral aj dôležité prvky sales stránky, ale o tom hovorím v Online kurze – Revolučné internet marketing stratégie.

Pri E-shope sa ešte trochu zastavíme. Povieme si, ktoré sú tie prvky, ktoré Vaša webová s e-shopom musí obsahovať. Niektoré vyžaduje zákon, ďalšie odporúčam z vlastnej skúsenosti.

Eshop – základné prvky, ktoré musí webová stránka obsahovať
– Základom je samotný tovar s grafickým zobrazením! – vhodné je kategorizovať tovar alebo služby a tieto kategórie zoradiť do zvláštnej menupoložky pre uľahčenie navigácie.
– Tlačidlo pridať do košíka (alebo objednať) – pri každom tovare
– Objednávkový formulár (formulár na fakturačnú a dodaciu adresu)
– Cena tovaru – zobrazená pri každom tovare – (s DPH, bez DPH)
– Kontaktné údaje: názov firmy, adresa, telefón, príp. fax, IČO, DIČ, odporúča
sa aj bankové spojenie, odkaz na obchodný register, prípadne mapa, kde Vás
nájdu ak prevádzkujete aj offline obchod (potom uveďte aj otváracie
hodiny!)

Obchodné a dodacie podmienky – nevyhnutná položka! Venujte tejto časti pozornosť, lebo prax je taká, že si to ľudia vo väčšine prípadov ani neprečítajú, ale ak príde k reklamácii a máte dobre spracované obchodné podmienky, môžete predísť sporom, finančným stratám alebo ďalším nepríjemnostiam. Jednoducho: kryte si chrbát!

Ako nakupovať – túto časť odporúčam písať jednoducho, stručne a jasne.
Túto časť už návštevníci častejšie čítajú, podporíte tým svoj predaj! Informácia o ochrane osobných údajov – je to potrebná nie len pri eshope, ale pri každej stránke, kde zbierate osobné údaje čitateľov.

Spracovávanie osobných údajov je zakotvené aj v zákone: Zákon č. 122/2013 Z. z. o
ochrane osobných údajov.

O dodržiavaní zákona nie len informujte, ale ho aj dodržte!
Chráňte údaje vašich zákazníkov! Je to nie len Vaša povinnosť, ale prejav dôvery k Vašim zákazníkom! Ak sa k takejto databáze neoprávnene dostane tretia strana a využije ju vo svoj prospech, svoj kredit si nenávratne pokazíte! (a teraz myslím len na „maličkosť“ ako sú emailové adresy)

Ak chcete prevádzkovať e-shop, nesmiete vynechať ani ďalší zákon:
Zákon o elektronickom obchode
Presné znenie: Zákon z 3. decembra 2003 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.

Veľmi je dôležité, aby ste si uvedomili, že prevádzkovanie E-shopu nie je len hranie sa na internete! Je to biznis, ako keby ste mali kamenný obchod. Je to podnikanie s plným nasadením a v ktorom rovnakou vážnosťou treba dodržiavať zákony ako pri offline obchodoch.

Ako na E-shop

Nájdite príbuzné témy k Vášmu podnikaniu a publikujte články.

Napríklad navrhujem:
keď tvoríte stránku pre doplnky výživy, nutričné produkty a iné, publikujte „Užitočné informácie“ články o fitness, zdravej výžive, cvičení: ako a kedy sa majú používať….
Články o zdravej výžive, fitness atd… sú skvelým lákadlom pre cieľovú skupinu. Takéto články aj vychovávajú, sú naozaj prínosom! Dnes tieto články generujú v Google prvé pozície vo vyhľadávaní!

Hľadajte teda témy, ktoré jednak súvisia s Vašim podnikaním, ale zaujímajú aj Vašu cieľovú skupinu.

Referencie
Zaveďte knihu hostí pre klientov.
Ja viem, teraz si hovoríte: aj ja mám na stránke knihu hostí, ale nikto mi tam nepíše.
Nuž, ak je tomu tak, musíte tomu trochu pomôcť! Nie, nie, nie! NIKDY neklamte a nepíšte do knihy vymyslené listy v mene zákazníka! Je to ponižujúce!

Tak ako pomôcť knihe hostí?
V prvom rade musíte poskytovať výborné a nadštandardné služby! To je alfa a omega každého úspešného podnikania! Následne pri komunikácii s klientom ho poproste, že ak bol spokojný, aby Vám poslal niekoľko riadkov alebo priamo napísal na webstránku do knihy hostí.

Ja dostávam veľa spätných reakcií cez emaily a tak sa ich spýtam, či daný email môžem použiť do knihy hostí (referencií).

Takto získate prvé zápisy do knihy hostí na webstránke, a neskôr sa Vaši zákazníci sami podelia so svojimi skúsenosťami a spontánne napíšu aj oni.
Kniha hostí (referencie) sú v mojom prípade okrem klasických „referencii“ aj obrovským magnetom pre získanie dôvery budúceho zákazníka. Záujemca si prečíta výpovede cudzích ľudí, čo ho len potvrdí v jeho rozhodnutí.

Nezabúdajte!
Internetový obchod je predsa len anonymný, veľa ľudí má ešte obavy, hlavne ak u Vás ešte nenakupovali. Najprv musíte získať dôveru čitateľa, až potom sa z neho stane zákazník, v ideálnom prípade verný, vracajúci sa zákazník!

FAQ
Ďalší dôležitý prvok, ktorý odporúčam (používam aj ja) je sekcia: Často Kladené Otázky, používané tiež z anglickej skratky FAQ (Frequently Asked Questions).
Zodpovedanie často kladených otázok napríklad pri e-shope alebo tematických portáloch je veľmi užitočné, ušetríte tým veľa komunikácie cez maily.

Ak webstránku začínate tvoriť, do FAQ pridáte najprv tie okruhy otázok, ktoré Vás napadnú, že by to vašich potencionálnych zákazníkov mohlo zaujímať.
Neskôr, keď otázky budú prichádzať emailom alebo aj telefonicky, doplňte sekciu často kladených otázok na webstránke.

Pozrite aj 8 krokov – Ako nastaviť e-shop pre úspešný predaj

P.S. Ak tento článok môže pomôcť v napredovaní aj vašim priateľom podeľte sa o neho zdieľaním a podporte ho lajkom.

S úctou Martin

Vítam Vás. Som Martin, online marketing poradca pre malých a stredných podnikateľov, tvorca a zakladateľ Akadémie Online Podnikateľa a online kurzu Revolučné Internet Marketing Stratégie (RIM Stratégie). Internet Marketing Stratégiám a Online Podnikaniu sa venujem aktívne viac ako 8 rokov. Vždy som sa zaujímal o to ako riešiť efektívne podnikanie cez internet a v podstate to bolo mojou záľubou. Postupne som sa dostal ku tomu ako vytvárať efektívne web stránky, vyskúšal rôzne systémy a aplikácie ktoré zjednodušujú a šetria čas online podnikateľom a to od zahraničných až po tie naše Slovenské a České. Dnes je moja záľuba mojim podnikaním a pomáham i ďalším ? Preto, ak Vás zaujíma, ako môžete zarábať pomocou internetu, ako môžete aj Vy z Vašej web stránky vyťažiť čo najviac zisku, zostaňte prosím a stiahnite si rýchlokurz a eBook zdarma.

Stiahni si rýchlokurz a e-book ZDARMA:

Zákony úspechu v online podnikaní

úspech a podnikanie cez internet
Pasívny príjem

Rýchlokurz - Ako nevyhodiť von oknom 95% z Vašich online príjmov (23-dňový kurz e-mailom - pomoc pre Vašu úspešnú webstránku) 

Ihneď po registrácii získate aj eBook - Zákony úspechu v online podnikaní (zákony ktoré by ste mali dodržať pre dosiahnutie úspechu v online biznise)

Komentáre